I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday 10 November 2011

Bongkar : Rahsia Tarikh 11.11.11


Hari Ini Dalam Sejarah.

11-11-11, tarikh yang di anggap keramat bagi sesetangah orang, bahkan sesetengah kaum. Tarikh yg hanya akan muncul sekali dalam 100 tahun. Hari ini, Jumaat ini, genap 100 tahun setelah tarikh 11-11-1911. Genap satu kurun telah berlalu, bererti kurun baru akan bermula pada esok hari.

Seiring dengan era globalisasi, ramai org beranggapan ia adalah satu tarikh yg blh kita jadikan sbgi tarikh pertunangan, majlis2 keramaian, majlis perpisahan atau pergi keluar menonton wayang dengan teman2. Mengikut kalender kaum Mayan, mereka beranggapan bahawa pada tarikh keramat inilah bermya satu kitaran hidup yg baru. Mungkin dari buruk ke arah baik, atau buruk ke arah yg lebih kelam dan suram.

Tapi, kita sbgi org Islam perlu ingat akan pesan Junjungan Baginda SAW, setiap 100 tahun akan muncul seorang pembaharu (mujaddid) dlm agama yg akan meninggikan semula martabat Islam. Di Malaysia pula, tak kurang juga ada ura-ura mengatakan hari ini lah Parlimen Malaysia akan di bubarkan. Bererti, negara kita sedang di ambang Pilihan Raya Umum kali ke-13. Sejauh mana kebenarannya, nantikan sehingga malam esok...

Tapi apa2 pun, hari ni jangan lupa sembahyang jumaat k...hahaha..selamat utntuk mereka yang akan bernikah pada hari ini..salam semuanya..


No comments:

Post a Comment

Anda Mungkin Juga Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...